Pages

Saturday 31 August 2013

ZERO



Assalamualaikum...rindu aku pada semua...entah kenapa aku terasa tersangat nak update blog aku malam ni...rasa macam dah terlalu lama aku tinggalkan dunia terchenta aku ni...padahal baru sebulan...bayangkan sebulan tanpa blog buat aku rasa bosan...dan tak tahu nak express pheeling aku...

Malam ni pulak aku takda tajuk yang khusus untuk aku taipkan di sini...its just aku memang nak menaip...aku sangat cintakan dunia penulisan...dunia yang mereka cakap cuma dunia untuk orang yang suka berkhayal macam aku...arghhh...go to the hell...!!!tak dapat pegang pen, menaip di blog pun dah boleh buat aku lega...entah kenapa mood aku sejak dua menjak ni mungkin buat aku jadi agak serius...aku terasa macam dah takda life...even aku masih bernyawa...its all fake! tooo fake!

Aku terasa banyak sangat benda jadi...di luar jangkaan aku..yes...definately semuanya dalam perancangan Allah...siapalah aku hambaNya untuk mempertikaikan...Dia Maha Mengetahui apa yang tersirat dan tersurat... doa aku...moga diberi kesempatan untuk terus melihat dunia ini..terus berdiri...dan capai impian aku....emak dan bapak...

Mungking aku agak emosional sikit...tapi itulah...aku keseorangan...hanya ada Allah sebagai peneman...aku tak ada sesiapa...hakikatnya aku sendiri! cepatlah masa berlalu...moga ada keindahan disebalik dugaan ini...moga hikmahnya menjadikan aku lebih baik dari yang sebelumnya...

But relax and chill ! takpe...aku okay...aku kan dah besar...wakakaka...yeahh...hidup selalu macam tu...that's life...unpredictable things might happen...good or bad...but its makes life more beautiful...and for sure, the good ones never be sorrow for a long time...wakakakaka...konon positive habiskan...hehehe...







# aku terasa "kakiketawe" itu sudah tidak sesuai dengan diri aku...humouring itu sudah hilang bersama jiwa yang makin kosong...



7 comments:

Amaliena Ros said...

good ckk, kamu tidak bersendirian, kamu ada Allah..btw, take care..

Mizz Aiza said...

semoga adik terus tabah menghadapi hari-hari yang mendatang.. Allah sentiasa bersama adik..

Nizam.Ariff said...

Tukar nama?
Ok je... aku pun dah dua kali tukar nama kat blog... cuma link blog je tak tukar

Unknown said...

Rasanya semua org ada masalah dalam life.. so bersabar laa... bila kita tgk org tu bahagia..rasa alangkah baeknya kalau kite di tempat dye. Tapi kita taktau dia pun pasti ada masalah dye sendiri bukan. Aku tak pandai sgt nak hiburkan hati CKK yang lara ni. hARAP CKK sabar yer..oh pasal tukar nama tu. Aq rasa takyah laa sebab nama tu sekurang2nya boleh buat aq ketawa.. ;)

t.a.t.a said...

aku juga sudah berhenti bergantung pada orang. kerana banyak pengalaman sebelum ini, kalau bergantung atau berharap pada orang, kecewa yang aku dapat. sebab itu juga aku tak suka dan tidak pandai berhutang budi pada orang. orang berhutang budi pada aku, aku tak kisah. tapi jika aku berhutang budi pada orang, sila la convert kan menjadi nilai RM supaya aku bisa membayarnya.

Unknown said...

assalamualaikum..CKK :)

dari penulisan CKK di atas..ayie pun rasa nama cik kaki ketawe tu dah mcm x kena..pakai nama sendiri jer laa...haha :)

yess..wlu di mana dan apa pun keadaan kita..Allah tetap ada bersama2 kita..jgn rasa sunyi..ok

Unknown said...

aku ingat kau buat entri khas utk aku td sebab ada perkataan zero tu... :P

kalau kau rasa perlu kawan, cari lah kawan...watpe nak seksa diri tu....mmg lah kita ada allah...tapi kau tak perasaan ke manusia ni kena bermasyarakat...sebab tu sembahyang ada jemaah...dan jemaah adalah lebih preferable berbanding sembahyang sorg2...maksudnya islam sendiri mengutamakan bermasyarakat/berkawan/berpasukan/berpasangan(yg sah lah) berbanding hidup sorg2...

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P