Pages

Wednesday, 12 June 2013

AHMAD NAUFAL

Assalamualaikum...terasa pagi ni syahdu giler...dengan suasana mendung dan bacaan tahlil...aku tak sanggup nak duduk beramai-ramai,,,cukuplah aku berdoa sendirian....bukan apa...cuma aku perlu bersendirian bersama Maha pencipta...supaya aku bebas meluahkan segalanya....

Aku dah boleh terima hakikat dan redha dengan pemergian Naufal...betul kata abang-abang dan kakak-kakak sekalian...sudah sampai ajal arwah...dan bila difikirkan kembali...aku rasa bersyukur bila Allah menarik pinjaman nyawa Naufal...sebab jika dia membesar pun aku rasa pasti dia tetap menderita kerana dia menghidap jantung berlubang...aku rasa memang better dan takdir Allah memang penuh hikmah...

Apa-apa pun hidup perlu diteruskan...dan aku takkan berhenti setakat ni dan aku akan cuba terus membantu mereka...masa arwah masih hidup aku tak punya kewangan untuk membantu dia buat pembedahan...tapi aku tak terkilan sebab dalam tubuh badan arwah mengalirnya darah merah aku....sekurang-kurangnya itulah satu-satunya bantuan yang mampu aku berikan pada arwah....

Walaupun aku tersangat sakit hati dengan ibu dia sebab sanggup buang dia...but at least aku sangat berterima kasih sebab sekurang-kurangnya dia melahirkan naufal...aku berbangga di beri penghormatan memberikan nama pada arwah...aku sempat mendukung arwah,...bayi yang sangat comel...tak meragam...dan sangat innocent bila dia sedang tidur dan menguap...terasa satu tempoh yang singkat tapi penuh kemanisan...dan sampai bila-bila aku takkan melupakan arwah...AHMAD NAUFAL BIN ABDULLAH....satu nama yang akan sentiasa ada dalam jiwa aku...

6 comments:

Mizz Aiza said...

sedihnya akak baca entri ni.. semoga adik terus tabah meneruskan perjalanan hidup yang masih jauh.. pasti ada hikmah di atas apa yang Allah swt takdirkan.. al-fatihah untuk arwah..

Kisah Si Dairy said...

sabar ye..sedekahkan al-fatihah selalu utk arwah..
teringat dlu pun pnh menghidap penyakit tu jugak..

Alyn Roslan said...

alfatihah buat arwah..be strong ya ckk..apa yang ckk buat untuk arwah pasti dibalas dengan sesuatu yang lebih baik, semuanya pasti ada hikmah..

Aminin said...

Jgn buat air mata ni mgalir kali ke-2.. aku terharu sangat bila baca entri nie.. hebat betul insan (arwah) AHMAD NAUFAL BIN ABDULLAH. Walaupun ia hadir dalam hidup ko sekejap begitu banyak kenangan dye tinggalkan.. harap ko sabar yer.. banyak2 sedekahkan Al-Fatihah..

Hatimi Tahirruddin said...

takpe lah yg hidup pasti akan mati....penyakit tu penyebab je...cuma kalau yg masih sempat utk ditolong tu kita tolong la semampu yg boleh...

kay_are said...

kesian nye kecik2 lagi dah diberi dugaan macam tu.. semoga roh nye dicucuri rahmat. =)

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P