Pages

Sunday 3 March 2013

Lahad Datu

ASSALAMUALAIKUM...

HOlaa...sekarang memang kecoh lah kes pasal Lahad Datu kan...mostly dekat Facebook,twitter, even kalangan blogger pun memang banyak yang tulis pasal ni...aku kalau boleh lebih suka jadi silent reader untuk kes ni..pasal kalau kita cakap lebih-lebih pun..kita tak tahu situasi sebenarnya kan? so aku tak nak lah memandai-mandai...but aku memang hangin lah bila ada yang kaitkan isu ni dengan kata-kata hinaan...memang panas je aku tengok...




aku tak tahulah mana dia campak minda dia ni...suka hati nenek dia je...ini lah yang dipanggil bodoh berlapis-lapis...aku tulis memang malas nak cover...

Isu bila orang tanya pasal apa malaysia tak hantar ATM...ini kes pencerobohan...kalau hantar skuad ATM tu maknanya kita isytiharkan perang...ada paham? lagi satu...panas hati aku lah dia cakap polis yang meninggal tu anjing...cisss...dia tu tak buat apa-apa...banyak bunyi betul...bayangkan mereka kat sana tu bergadai nyawa tahu tak..risiko tinggi...so please lah jangan nak buat statement yang mintak tapak tangan...aku dah la memang alergic kalau orang tuduh melulu ni...tambah lagi aku rasa terhina bila dia cakap camtu..sebab aku anak anggota beruniform ni...aku rasa sakit hati tau...

kami yang anak anggota ni rasa perlu sentiasa bersiap sedia dengan segala kemungkinan...ada yang jadi balu...jadi anak yatim...si mangkuk tingkat ni selumber badak dia je nak keluarkan statement...
meh sini aku hantar ko kat situ...aku nak tengok lama tak ko hidup kat sana...cakap main sesedap KFC je...

#pada aku kalau tak tahu apa-apa jangan nak keluar statement sangat la kan...memang malaysia negara demokrasi...everyone boleh bersuara...but be rasional lah...komen ke apa ke agak-agak lah...tulah beza tahap pemikiran manusia...


9 comments:

m said...

aduh..napa boleh tulis mcm tu..
sedih betul dgn perkataan tu..
sy pun mcm CKK jg..perlu sentiasa siap sedia..

Unknown said...

itulah...sy pun tak faham..
mereka tak rasa apa
perasaan jadi anak atau isteri atau ahli
keluarga anggota yang
ada di sana...

Unknown said...

tergamak kata macam tu kan..hish3... kalaulah kene kat famili depa camna lah agaknye..

kay_are said...

manusia sekarang ni memang sukacakaplepas je..tapi tu r..macamko cakap, sembang je r.. try hantar die kat lahad datu tu tengok berani ke tak..

Unknown said...

tulah pasal...statement dia ni memang teruk lah

Unknown said...

tahu takpe..sembang tak nak jatuh...sekali campak kat sana baru tahu...

Unknown said...

mmg tak patut dia kuar statement camtu...tapi kalau kes almaunah dulu boleh hantar ATM, kenapa sekarang masih teragak2 nak ambil tindakan utk org2 yg dah sah2 mengancam keselamatan negara...

tak dinafikan dalam kes ni anggota keselamatan yg jadi mangsa...tapi yg ada kuasa "org yg di atas" ni mcm teragak2 tu yg jadi pertikaian...

apa2 pun diharap kes ni boleh setel dgn cepat...terlalu byk MISTERI di sebalik kes ni...nak komen lebih2 pon tak boleh jugak...

harap kau tak kecik hati bila aku komen camni...

Unknown said...

mcm ni timi..pihak ATM ada strateginya sendiri...bukan teragak2..tp berhati2 dalam mengeluarkan arahan..mereka kena kaji setiap sudut...kalau semua benda ATM cerita takdelah jadi rahsia...semua org tahu...susah...

aku tak kecik hati...kalau komen elok2 aku boleh terima lah...

Unknown said...

takpe aku dah tau dah MISTERI isu ni...hehe...semoga boleh jumpa jln penyelesaian...kes ni agak besar daripada apa yg disampaikan di TV....

PS: aku maksudkan kalau ATM bertindak mungkin boleh setel labih pantas mcm kes lanun somalia aritu....dapat elakkan pertumpahan darah...sekarang kita berperang sesama islam...tu yg lg sedih...

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P