Pages

Saturday 2 February 2013

TAARAPAAPAAAA

ASSALAMUALAIKUM

HOlllaaaa....pagi ni aku bukak TB aku tengok cerita kamen rider yang sedang ditayangkan...aku bukanlah peminat setia kamen rider...haha...aku rasa mesti ada yang terasa kalau baca ni...hehe =P yang aku nak cerita bukan pasal kamen rider ni...tapi aku terperasan ada salah satu watak dalam cerita ni dilakonkan oleh pemegang watak bernama "silencer" dalam 3 idiots...whoaaaa....tak sangka keling tuh boleh pegang watak dalam kamen rider..even watak kecil dan muka dia keluar tak sampai 10 minit...hohoho...keluar pelat Uganda dia tuh...hahaaa....

dan sebenarnya....macam biasa...aku tak tahu nak update apa..sebab tak ada idea...tapi tangan aku ni macam ada kuman berlari-lari suh aku menaip...hehehe..nampak beno nipunya yek...hahahaha...bosan...itu perkataan yang lebih tepat...hari-hari aku menghadap muka adik aku...dah naik jemu dah...aku ni dah la suka bercakap dan banyak cakap..so bila takda sapa nak layan aku bercakap...aku rasa macam stuck minda aku ni wei...nak bercakap dengan adik aku tuh...hishhh...takkan nak gosiping ajak mamat tuh...dia tu dah la hati kering....abang aku yang sorang kaki gosip tuh pun keja...nampaknya korang lah yang kena dengar aku melalut....

OHHH...yaaaaaa....aku lupa nak meriak kat sini,..hehehe...tak adalah nak meriak...nak berkongsi aja...yang aku dah dapat lesen...hoho...err,,tapi lesen motor je...kereta aku belum berani lagi...hehe..sejak jatuh moto aku jadi macam phobia sikit nak merempit atau belajar bawak kereta,,,aku hairan dengan perangai aku...masa belum dapat lesen...aku rasa gah pulak bawak moto lelaju....err,,sekarang rasa macam nak bawak moto pun ngeriiii...tak tahu lah ke"phobiaan" aku tak hilang lagi kut...

Tapi...tapi...tapi.........aku dah mintak ayah aku belikan motor untuk aku...hohoho...motor je aku mintak...sebab aku dah berazam..kereta aku nak beli pakai duit aku....tak kesah lah lagi 5 tahun aku baru habis belajar dan akan bekerja...aku tetap akan beli kereta guna duit aku...err...kalau tak  cukup baru aku pow sesapa yang patut...hehehee... =P aku tak tahu nak pilih motor apa sebenarnya....mengikut kekejaman pilihan ayah aku...dia nak bagi aku sebijik yamaha sport...tolong jangan pikir motor itu canggih...tu motor zaman bapak aku memuda dulu...haillaaa....itu yang dia nak bagi? aku bukanlah demand...at least belikan lah moto yang boleh berfungsi dengan baik...hehehe...

selepas puas aku mengarang ayat pusing sana pusing sini...hentak-hentak kaki...guling-guling atas lantai...akhirnya big boss bersetuju untuk beli motor pilihan aku...yeayyy...suke nye...heaven...aku belum rasmi lesen aku tau dak!! grrrrrr...sebab kat rumah ni hanya ada kereta....tak ada motor...semua motor abang-abang aku bawak ke rumah sewa tempat diorang keje...huhuhu...sedihh...sob-sob...



cantikkan? kalau aku beli mau menangis tak berlagu abang aku...dia memang minat motor-motor macam ni..wakakaka....tapi jangan risau abang...adikmu tak reti pun bawak motor ni..for sure aku takkan beli...sebab aku tak reti bawak motor macam ni...tapi aku suka sticker nye..cantik..oren hitam...favourite aku


aku nak yang ini!! member aku ada sorang pakai...memang smart...masa model ni mula-mula keluar aku baru form 4...dan umur aku tak cukup nak ambik lesen sebab aku lahir ujung tahun...jadi ku pendamkan rasa hati ini bak lagu nasyid yang tajuk hanya Tuhan yang tahu...

tapi kedengkian abang aku tahap infiniti dia menghasut aku beli yang macam ni...


skuter nak dibagi nya pada aku? haillaa...memang takde jiwa lah aku nak bawak skuter...aku suke motor yang ada gear,,,so baru fight kalau nak bawak...tapi skuter yang ni boleh tahan laju nya...

tapi kalau dapat LC 135 pun hot juga....macam abang aku punya...tapi...banyak pulak tapinya...aku tak suka LC baru..sebab design dia nampak tak pamperd...macam gedabak sikit...LC sebelum ni smart...dapat warna kelabu putih...memang cunnn.....

macam ni...

aku suka lagi yang ni daripada yang baru...memang superb la...sayangnya abang aku dah pakai...so aku kena ambik yang jenama lain..lagipun sekarang jenis ni hanya ada secondhand...tak mau...tak mau..nak yang baru...so aku pilih repsol...hehehe...big boss pun dah luluskan...hanya menanti hari...

sebenarnya aku nak beli motor sebab aku nak tunaikan permintaan seseorang...dia lumpuh...dan tak boleh berjalan...dia pernah bagitahu aku...dia teringin nak naik motor...tapi dia tak mampu nak beli..dia anak yatim..aku kesian tengok dia...jadi aku dah berazam...ambil lesen dan beli motor..aku nak bawak dia jenjalan...dia kata nak pusing Lumut...nak hirup angin laut...aku tak sampai hati tengok hajat dia tak tercapai...so aku dah janji...once aku dapat motor..dialah orang pertama yang akan aku bawa naik motor baru aku...

p/s: ko tunggu tau...nanti bapak aku dah belikan motor ni..aku bawak ko...kita pegi jenjalan...shopping sampai lebam...kalau dapat lesen kereta aku janji aku bawak adik-adik kau sekali...itu janji aku!! dan aku harap ko pegang janji ko untuk terus bertahan sampai saat tuh..aku pegang janji aku dan ko kena tetap dengan janji ko...kalau tak..aku tak nak kawan ko dah...

12 comments:

Unknown said...

memula pening gak baca entry ni..lelama bru paham, nk crita pasal moto rupenyer...hehe...anyway bebaik bawak moto tu.n semoga dpt tunaikn permintaan kwn tu k :)

Unknown said...

hahaha..pening ke? maaf le...memang suke merapu dalam entry...sy harap sy pun dpat tunaikan janji sy tuh =)

misz aisya said...

untunglahhhh bru pas spm trus dpt motor..jgn rayau ke mana hala pulak. awk tu pompuan.

akak mmg kosong klu ckp psl motor. xdpt beza pon brand motor. tp kalau kete, i likeeeeeeeeeee..hehe.

Unknown said...

hahaha...mana ada sy merayau kak...big boss tak bagi...!! sy ni anak mithali..menurut perintah jela...hehehe...

#kereta pun sy minat jugak...cuma belum berkemampuan nak beli...hohoho

Unknown said...

salam CKK :)

ayie memang best layan cerita CKK pasal lesen dan motor tu...skrg ni mmg ramai org pompuan bawak motor...ayie tgok kan main bergaya lagi diaorg...setanding mcm org lelaki bawak motor..

tapi...penutup..sedih la pulak...

Unknown said...

wasalam ayie..

sekarang perempuan dah dipanggil iron lady...hohoho...tulah pasal ayie...lpas ni mungkin ayie dengar nama sy kat litar lumber pulak...hahhaa...

Akupenghibur.com said...

tahniahhh dah dpt lesen :)

kay_are said...

ko ngate aku kan? ade ke mamat tu dalam kamen rider? kamen rider yang mane? nape aku tak notice pun? err.. dapat motor baru.. free pulak tu.. memang best r.. motor feveret aku yamaha fz150.. baru r ranggi.. suruh ayah ko tolong beli eh? =P mesti hepi kawan ko tu nanti kan? bagus r semoga dipermudah niat baik ko tu.. =)

Unknown said...

terima aksih acik =)

Unknown said...

hahaha...ehh...mana ader.. =P tak baik bersangka buruk dgn aku wei...hahaha... adalah mamat tuh..tp aku xsurelah episode apa wei.. aku bukan tahu sangat pun pasal cerita tuh...kebetulan tertengok dan ternampak mamat tuh...oh...fz150 memang mantap..tp kalo aku yg beli memang terperap jela sbb aku xreti dan xlarat pun nak tolak motor tuh...hoho...errr,ko ngat bapak aku copp duit ke nak belikan satu untuk ko? hamboihhh...apa2 pun thanks =)

seribupilihan said...

cantik motor..tapi bawaknya tak la..tak reti nak bawak motor besar2 camtu..berat..bawak motor yg biasa2 boleh la..:-)

Unknown said...

sama lah...sy pun bukan reti nak bawak..hanya mampu pandang jela...hoho

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P