Pages

Wednesday, 13 February 2013

LOOK OUT



keep telling to ur mind...dalam dunia ini jangan terlalu bongkak, walau siapa pun anda ,walau berkuasa pun anda, walau apa pun pangkat anda, sesekali tolehlah kebelakang untuk melihat kesengsaraan orang lain..hidup jangan terlalu mendongak langit dan perasan bahawa apa yang anda ada itu hak milik anda..semua itu kurnian Allah swt..

- real generosity is doing somethings nice for someone who will never find out -

22 comments:

Aku Penghibur said...

kita harus bersyukur dengan apa yang kita ada... bantu mereka yang memerlukan

nadia said...

sangatttt bermakna kata2 ni kann

Payeh Kuced said...

yeah.. jangan terlalu bongkak.. kadang2 bila berhadapan dengan orang bongkak ni, sesekali ingin aku bongkokkan mereka.. hmmmm

Hatimi Tahirruddin said...

hehe betul tu...sekali sekala kena tgk2 jugak org yg ada di bawah...pasal ada org yg kat bawah la dia ada kat atas...

cik kaki ketawe said...

yup..hiudp kena tolong menolong kan acik

cik kaki ketawe said...

ye akk..sy bangga bila akk sanggup bersusah pyah kutip derma..bukan semua org mmpu buat mcm akk..

cik kaki ketawe said...

manusia bila ada duit sikit sesetengahnya mudah lupa diri...lain kali kalau ingin bongkokkan mereka mohon ajak aku sekaki...

cik kaki ketawe said...

hidup sesekali kena prihatin kan...

MaMa Rey said...

setuju..
harus besyukur apa yg kita ada..ada org lain lg tak bernasib baik dari kita..

cik kaki ketawe said...

betul tu mamarey...masih ada yg lg susah dari kita kan

kay_are said...

setuju.. sentiasa r down to earth even dah berjaya sampai kelangit sekalipun kan? tak kemana pun sombong bongkak tu boleh bawak diri kite..

ko tukar header lagi?? @.@

khairil azam said...

hidup kena prihatin kan? setiap manusia di uji kepelbagaian..dan kita kangan mudah lupa diri bila kita berada diatas...

Azwar Syuhada said...

Kena bersyukur dengan apa yang ada . Tapi ada juga manusia yang tak reti2 nak bersyukur dan tak boleh tengok orang lebih sikit . Dan terkadang , kita ni di butakan dengan duit. Apabila dah berduit semua nak mendabik dada . Orang sekarang pandang orang beharta je taunya ,.. :( haishh.. haha...

cik kaki ketawe said...

yup..setuju kata2 ko..

#ader juge org prasan...hoho..aku tak suke header sblom ni...

cik kaki ketawe said...

betul tu khai...yg penting kita tak lupa asal usul...

cik kaki ketawe said...

azwa manusia sekarang macam2 ragam...aku pun pleik..masih ada yang buat perangai pasal perbezaan darjat..pandang harta..padahal kita semua sama aja...tak ada beza...

#serius azwa bagi komen...haha

Ainn Hazwany said...

Jangan lupa nikmat Allah bagi kat kita. Bersyukur atas segala yang ada. Bila bila pun Allah boleh tarik balik kan :)

nadia said...

Allah, ape la sangat dik kalau nak dibandingkan dengan sumbangan yang kita terima. alhamdulillah. akak dikelilingi insan berhati mulia. sumbangan kita dah cecah 11k. terima kasih tolong akak hari tu ye.

cik kaki ketawe said...

tak ada apa yg sy tolong pon kak...sy doakan segalanya berjalan dengan lancar... =)

asri said...

manusia sentiasa lupa...dan perlu diingatkan...erti syukur yg sebenarnya akn menjauhi seseorg dari perasaan sombong

cik kaki ketawe said...

betul tu..apa yang kita ada bukan hak kita..semuanya datang dari Allah

cik kaki ketawe said...

saya harap kawan2 pun akan sentiasa ingatkan sy...lagipun manusia kena sentiasa ingat mengingati kan? moga dijauhkan sifat2 buruk ni dari diri kita

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P