Pages

Thursday, 29 November 2012

GURU TUISYEN??

HAHAHAHAHHAA...OKEY...puas gelak tadi...hadoi...tolong jangan copp aku giler..sebab aku "tak giler"
pagi tadi aku jejak ke sekolah untuk pemulangan buku teks...aku tak tahu menahu.. tetiba kawan aku meroyan calling aku pepagi buta (erk..sebenarnya dah pukul 9.30 pg) mengganggu kosentrasi aku yang tengah tidur maut...

mimi: wei..kau tak g anta buku ke?
aku:   buku ape? (blurrr...)
mimi: wei...buku teks le...kamu kat mana??
ak:  : erk...baru bangun..hehehe...
mimi:dah siap cepat..hantar...now!!
aku: yelah2..membebel macam mak tiri!

dengan segera nya aku bersiap ala kadar...setakat seluar track dan tshirt..memang nampak agak selekah di situ...hehehee..tak kisah la kan.. then terus ke sekolah... ermmm...sambil tu sempat jeling kat dewan sekolah...tengok ada lagi bebudak kelas sastera tak habis exam...dan mengintai cikgu hensem itu...hehehe..okey memang tak boleh blaa aku tadi..hahaha..

lepas tu..terserempak dengan cikgu aku pulak...berborak kosong sementara ayah aku datang ambil...maklomlah...aku takda kenderaan sendiri..dan bapak aku tak bagi aku naik atau tumpang kawan2...maklomlah...anak bapak kan??.hermmm...xpelah kan..huhu..sedih di situ...layan jelahh...

tetiba cikgu tu pegang tangan aku..(cikgu perempuan ye)...dia tanya aku sikit...

cikgu yati: kamu buat apa lepas SPM nie??
aku        : saya takda lah buat apa lagi..tengah cari benda berfaedah nak buat cikgu...
cikgu      : cikgu offer kamu jadi cikgu tusyen lah...kamu nak tak??
aku         : (terkezot beruK)..tak nak lah cikgu...saya ni garang..
                  tak reti nak mengajar...sy pun
                  terkial2 lagi cikgu...mana ada bakat...
                (erk..aku memang tak nak jadi cikgu walaupun sambilan)
cikgu       : moh le...nanti sy ajar macam mana nak mengajar.
                .kamu ajar bebudak sekolah rendah...
aku          : ahhahaa...gelak tak hengat!! erk...cikgu...
                  saya ni tak reti cikgu..maap le cikgu...
cikgu        : xpelah...kalau kamu dah  ubah fikiran..datang le jumpa cikgu...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH....
okey..bapak aku pun gelak giler kat aku...yelah...aku sedar diri aku ni..banyak kekurangan nye..
dah la kasar...aku pulak takut terganas dekat anak orang...haiyaaa...time aku cakap nak keja kat taska..lagi lah kena jadi bahan...sibuk kakak dengan abang aku ketawe...kata aku ni kang tak pasal2 bunuh anak orang...eeeeeee...sengalll!!! benci tau!!...

ermm..tapi betul juga...aku ni bukan nya reti sangat buat kerja yabg perlu unsur kelembutan..tambah- tambah lagi jadi cikgu..even sementara pun aku rasa aku tak layak...jauh sudut hati aku teringin juga nak cuba...tapi bila fikir balik..tenung diri sendiri..aku ni tak sesuai jadi cikgu..aku pun tak berpa betul..dah la tahap kecerdikan tu kurang sikit...apa ke benda lah aku nak ajar diorang nanti kan...

pasal kerja taska..aku memang suka budak-budak...tapi betul juga kata kakak aku..letih kerja di taska..aku ni dah la anak manja...kata dia lah..aku tak cakap...dia cakap aku ni tak pernah buat kerja berat..lalu ke nak jaga budak?? yelah..adik aku pun beza 2 tahun..belum sempat aku nak jaga dia...dia dah besar...tak rasa cam mana jaga babies...ohhh...tapi nak cuba keja kat situ...

enttah lah..aku sebenarnya belum fikir apa yang aku nak buat...lepas spm angan2 memang banyak..tapi tak tahu yang mana satu..hehehe...takpa..aku ada lagi 3 hari..mula isnin next week...aku akan ubah haluan jalan hidup aku...

#misi aku: nak buat segala benda yang aku tak pernah buat...

2 comments:

misz aisya said...

hye cik adik.

tak salah mencuba. cuma, ajar budak sekolah rendah ni kne banyak sabar. dia budak2 kan. kalau cikgu tu nak tlg ajar cara mengajar, ape slh nye cube?
akak dulu kan, dgn anak buah bkn maen garang siap cubit2 rotan bagai. tp bile dah jdi cikgu btul, sabar kemain.

amek lesen motor n kete siap2. nnti dah blaja, ssh nak amek lesen.

akak dlu keje kedai makan dik. penat tp best!

cik kaki ketawe said...

hai kak aisya..
sy takut tak boleh kak..hehehe..serammm...
risau kang ader juga yg terpelanting keluar...ahahha..
rasanya memang sy akn amik lesen dulu...
sbb susah nak bergerak...
keje gerai makan ayah pulak tak bagi..
safety katanya kurang...
teringin juga tuh..

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P