Pages

Tuesday, 18 September 2012

TERLALU MUDA UNTUK MENGHANYUTKAN DIRI

BUKAN aku manusia sempurna..aku juga selalu melakukan kesilapan...sebagai manusia biasa..aku tidka lepas dari kekhilafan...

BALIK sekolah tadi aku terpaksa menunggu bas sekola..sebab bapak aku menghadiri HARI PAHLAWAN..biasalah Cik DIN memang begitu..sibuk memanjang..terpaksa lah aku jadi anak mithali naik bas...erghhhhhh...penat....tak suka!!! okey..gedik aku ni...

dalam aku berdiri ibarat tiang electric yang tak berfunction di tepi path pejalan kaki bagi sekolah aku tu...aku ternampak sekumpulan pelajar perempuan yang bertepuk tampar dengan lelaki yang bukan muhrimm...masyaAllah...mengelengkan kepala bila aku tengok..tu baru budak form 1 tahu...adik2 ku sayang..kakak korang yang dah umur 17 ni pun tak merasa buat macam korang..so tolong lah paham..kekadang nak je sampai tanagn aku tu ke muka mereka..tapi bila pikir balik..apa lah aku ni kan..kekasaran takkan bawa apa2 kebaikkan..jadi aku usya padu jelah kan..

mereka terlalu muda...terlalu muda untuk merosakkan diri sendiri..menghanyutkan diri dengan pergaulan bebas..tahap sosial yang melampau...aku akui aku jenis yang lebih gemar berkawan dengan lelaki..mungkin pengaruh family aku yang lebih ramai adik beradik  lelaki berbanding perempuan..sebab aku ada 4 orang abang dan seorang adik lelaki...tapi aku hanya ada seorang kakak....dan terkadang aku rasa lelaki lebih memahami perasaan aku...punca nya sebab aku banyak sangat kawan perempuan yang gedik2 dan terlebih manja...aku rimas..aku geli...tapi batas pergaulan aku masih aku jaga... serapat mana pun aku dengan bestfriend aku...batas masih di jaga..dan aku berharap mereka tetap kekal menghormati hak aku sebagai perempuan..dan mereka sentiasa melindungi aku..macam keluarga mereka...

Jadi aku nak pesan..tak salah nak berkawan..tapi jagalah batsan..sedih tengok adik2 yang baru berumur 13 tahun..dirosakkan oleh kaum ADAM hanya sebab KEBODOHAN SENDIRI..dah kita tahu lelaki mereka p hanya keinginankan body korang je..dapat hisap dia belah kot! kenapa mesti BODOH DENGAN CINTA PALSU TU?? aku cukup marah..dan tak habis pikir..kerana cinta MARUAH tergadai..apalah harganya wanita itu bila mahkota suci itu dah diragut?? kalau menjadi mangsa takpa...masih boleh di maafkan..dan bukan kehendak seorang itu mahu di rogol..tapi kalu kena sebab korang pakai pakaian orang zaman paleolitik..ada aku kesah?? sendiri cari penyakit...

BUKAK LAH MINDA DAN MATA korang semua...kalau nak cari husband (aku bukan tulik BF yek!!) HUSBAND!!! cari lah cukup agamanya...cukup kewangannya..tak perlulah kaya kalahkan menteri besar..cukuplah mampu bagi korang dan anak2 makan 4kali sehari..makan pakai...rumah tempat berteduh..dah syukur sangat..carilah mereka yang menyayangi korang kerana Allah..bukan kerana hawa nafsu yang mendambakan mahkota korang...

aku berpesan bukan saja pada korang..tapi untuk diri aku sendiri...aku juga perempuan...dan aku harap korang kat luar sana berfikiran seperti aku...jangan terlalu mudah goyah dengan permainan lelaki...aku percaya masih ramai lelaki yang mampu menjadi khalifah rumahtangga...carilah mereka...tapi haruslah berpada..utamakan Allah selalu..insyaAllah berkat...

#aku pun masih cetek ilmu agama untuk berkata2...tapi aku berharap..wanita di luar sana..peliharalah diri sendiri..sayang jika permata yang kita ada ini tidak di jaga...

2 comments:

Romeo Laut said...

Kau patut buat aku jadi BFF kau. Mesti selamat punya. Hahahahah.

cik kaki ketawe said...

inilah yang dikatakan ibarat naik lif tekan sendiri..haha...
selamat ke ni?? nampak macam kureng je?? hahaha

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P