Pages

Sunday 23 September 2012

KETENANGAN

SEMENJAK dua tiga hari ni..mood aku lebih kepada pasif.
.mungkin sebab banyak benda yang aku fikirkan
terlalu banyak...sekarang yang aku cari hanya ketenangan dan kedamaian..
.aku dah ada segalanya...tapi jiwa aku kosong..dan aku baru tersedar 
kenapa wujudnya kekosongan tu...hubungan aku dengan Allah.. 
.hubungan aku dengan manusia...banyak khilaf nye aku ni...sibuk dengan urusan duniawi...
syukur Alhamdulillah...aku belum hanyut dalam arus dunia yang mencabar ni..
.bila melihat disekeliling aku..aku jadi takut...takut kalau2 aku juga jatuh dan rebah 
dalam keadaan sekarang ni...nauzubillah... dengar lagu ku bersujud padaMU ni rasa insaf sikit diri ni..kadang2 terlalu lagha aku ni..aku ni bukan kire...
kalau dah ketawe terbahak2 lupa akhirat dah aku ni...humm..
susah nak ubah apa yang dah jadi tabiat..tapi tulah.
.jenuh jugaklah aku nak mengcover bagai kan...sebab aku dah biasa..
tapi tak mustahil satu hari nanti kut2 lah aku jadi wanita melayu terakhir?? 
aku cuma harap..masa hadapan aku tak terjebak dalam apa2 gejala yang tak sihat..moga aku terus waras dalam berpegang pada landasan agama...insyaAllah...
jika aku salah..aku berharap ada yang sudi tegur aku...jika aku khilaf hope sangat ada 
yang sudi bimbing aku kembali ke jalan yang benar...dan harap aku berterusan menjadi diri aku..dan meng "improve" diri ke tahap yang lebih baik..

2 comments:

ariff said...

never too late to back to Allah :)

Unknown said...

thanks baqi.. =)

Post a Comment

boboiboy pernah berkata bahawasanya...komen biarlah ikhlas...
barulah terbaik... =P